نماینده مردم اردکان در بازدید از زندان اردکان؛

رشد برخی ناهنجاریهای اجتماعی در استان یزد که سابقه چشمگیری در کاهش جرم وحفظ کانون خانواده دارد نگران کننده است

یزدفردا"نماینده مردم اردکان ز زندان این شهرستان بازدید و در جلسه ای با مسئولان زندان مسائل و مشکلات موجود را بررسی نمود.
محمدرضا تابش در این بازدید با آرزوی اینکه وضعیت جامعه به نحوی رو به بهبود باشد تا شاهد کاهش آمار زندانیان باشیم گفت:وظیفه ما این است که مشکلات ومسائل مردم را در مجلس مطرح وپیگیری نماییم وزندانیان نیز به عنوان جزئی از این جامعه از این حق برخوردار هستند ولی آنچه مسلم است مسائل ومشکلات قضائی زندانیان به طور مستقل تحت نظر قوه قضائیه است واز آنجا که قضات به صورت مستقل عمل میکنند،مشکلات قضائی از سوی نمایندگان مجلس می تواند تا حد ممکن انعکاس داده شود.
نماینده مردم اردکان با هشدار نسبت به افزایش 40 درصدی آمار زندانیان خصوصا در مقایسه با 5 سال گذشته و رشد 20 درصدی آمار طلاق در سالجاری در استان یزد که نشان از ازدیاد مشکلات ومعضلات اجتماعی واقتصادی در استانی است که سابقه چشمگیری در کاهش جرم وحفظ کانون خانواده داشته است ، خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.
محمدرضا تابش با خوب توصیف کردن وضعیت رسیدگی زندان اردکان ازآنها خواست تا با استفاده مناسب از شرایط وامکانات موجود در بخشهای اشتغالزائی،فرهنگی ،سوادآموزی وبهداشت ودرمان و قدردانستن فرصت ماه مبارک رمضان در جهت استغفار و توبه از خطاهای گذشته زمینه بازگشت سعادتمندانه خود را به جامعه فراهم سازند.
تابش همچنین با بازدید از مجتمع فرهنگی تربیت زندان اردکان برگزاری کلاسهای مختلف فنی وحرفه ای ،هنری، سواد آموزی جهت زندانیان را اقدامی ارزنده دانست و حضور جمع کثیری از زندانیان در این کلاسها را نشان از حسن تدبیر مسئولان و اهمیت آنها به مسائل فرهنگی ودر رأس آن اصلاح وتربیت دانست.
در پایان این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید، نماینده مردم اردکان با جلب کمکهای چند تن از خیرین ،مبالغی را جهت مساعدت به برخی از زندانیان دربند و امور عمرانی زندان اختصاص داد و در خصوص برخی موارد مطرح شده از طرف زندانیان از جمله تبعیض در صدور احکام و لغو مرخصی ها قول پیگیری داد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا